I naturen

| Dagligen
 
I naturen andas jag. Denna helgen blev inte riktigt som jag hade planerat. Efter en kaotisk fredag, så är det kanske lika bra att det inte blev som det skulle - för chansen till återhämtning. Min dag började med jobbiga besked i skolan, som jag hoppas att de löser. För vi ska visst redovisa vårt gymnasiearbete (Saluhallen) under den veckan som jag är i NYC, och det är inte alls enligt schemat som vi fick ut i början av terminen. Så en klump i magen redan där + mer info om hur upplägget och redovisningen ska gå till.. sådant vi ej fått reda på innan. Ja, ni förstår - kanske i-landsproblem senare, men det var inte roligt där och då. Möttes sedan av kaos på jobbet, vilket var mindre trevligt. När vi hade en lugn stund möttes vi då av händelserna i Stockholm. Fy alltså! Så obeskrivligt.<3
 
Och javisst, det hade kanske inte behövt leda till att vi ställde in att min mamma skulle komma ner, men hellre det säkra före det osäkra. Man vet inte ifall det blir någon kedjereaktion eller liknande. Tråkigt, men sant.
I stället har S och jag spenderat helgen med sovmorgnar, goda frukostar, en tur till Center Syd för lite shopping och lunch. Å idag har vi spenderat förmiddagen i Bokskogen med jogging, liten rundtur i närområdet, påskstädat lägenheten och avnjutit lite goda delikatesser på balkongen. Livskvalité mitt i stressen. Nu väntar en promenad längst kusten innan vi kopplar av i soffan och vilar upp oss för en veckas jobb, påsk och födelsedagsfirande.




Kom ihåg mig?