Detaljerad måndag

| Dagligen, Inredning
 
Åh, ljuvliga lediga dag! Denna dagen har jag längtar efter sen jag var ledig i torsdag, även så kallad min enda lediga dag under förra veckan. Å efter tre stycken heldagar aka. 13 timmarspass på rad - är jag vad man säger; helt slut. Eller ja, jag fick sovmorgon och god frukost när jag vaknade, vilket jag har längtat efter. Att kunna äta lite proteingröt med hallon och jordnötssmör, dricka en kopp kaffe och kolla ett avsnitt serie, i lugn och ro. Lyx!
 
Nu har vi (fästmannen är också ledig idag; kvalitetstid) precis ätit lunch (läs: halloumisallad) och dricker varsin Nespresso-kaffe. Detta efter ha varit en sväng på gymmet - som jag inte heller haft tid eller orken till den senaste månaden, och även städat lägenheten. Han fick ett ryck och dammsög, så då följde jag på och dammade och moppade golven. Det som är kvar är ett ryck i köket också, men det tar vi lite senare. Medan han duschade så passade jag på och knäppa lite detalj bilder på nya detaljer här hemma. Tycker att det är så roligt att flytta omkring saker, hitta nya platser eller engagemang för exempelvis blommorna. Blir som nytt igen! Dessutom har vi fått en del saker av S morföräldrar, som ni redan vet. 
 
 
 
Marmorbrickan gör verkligen esse i vardagsrummet. Förra veckan hade jag både blommor och Prosecco på den, en fin centerpiece på bordet, denna veckan har jag ställt en liten karaff i keramik och en liten djuptallrik med Old English motiv på med vindruvor. Har tankar på att ha någon liten snittblomma i karaffen till helgen. Får spana på det imorgon, tänkte jag. Krukan till min elefanöra (plantan) innehar även Old English motiv, som är en ny favorit hos mig. Har sedan förra året haft blå som centerfärg - just för att den är så harmonsik, famför allt marinblått som är vår gemensamma favorit här hemma. Det är de små detaljerna som gör det..
 
 



Lillemmish- mode - inspo

åh så snygg marmor brickan är =)

kram

Riktigt snyggt att kombinera ljusstake och blomma!

Sanna

Jättefint verkligen :) Jag ska i veckan på jakt efter flera tallrikar till min egna samling av blåvitt porslin. Spännande! :D


Kom ihåg mig?