En kväll med tärnorna

| Bröllop, Dagligen
Idag är dagen som jag har väntat på sedan jag gick på ännu en lång vecka av arbete. För idag slutade jag nämligen vid 12 och det är precis då vi serverar lunchen på boendet, har en medicin-runda, lägger personerna att vila efter maten och så vidare. Lite småstressig och ibland rätt trevlig tid på dagen. Och även väldigt skön tid att "slippa". I stället tog jag tåget hem och blev upphämtad av Simon, och sedan körde vi gemensamt och hämtade ut ett paket som hade kommit. Rättare sagt var det en födelsedagspresent till hans mor som fyller 50 år om någon vecka. Jag älskar verkligen när man hittar rätt gåva. 
 
Nu har vi ätit en liten lunch här hemma och tagit en god kaffe på maten. Det är dags för mig att ta tag i disken och sedan hoppa in i duschen för att fräscha till mig. I eftermiddag/kväll kommer nämligen mina tärnor hit för lite bubbel, sallad och snack om bröllopet. Så, ni kanske förstår varför en har längtat efter denna dag. Och så är saken den att jag hade span på en liten gåva till mina tärnor, men det blev lite kort varsel sedan vi bestämde dag till idag - så nedan kan ni se vad de kommer få ikväll.. och sedan får de få tärngåvorna vid ett senare tillfälle.
 
Det jag tänkte ge till mina tärnor ikväll är en liten flaska bubbel, ett doftljus och praliner.
Oftast, inte alltid, går det man själv tycker om hem även hos andra. Och min tanke bakom dessa
små gåvorna är lite extra hemma-spa och en avkopplande kväll med egentid. Fint grundkoncept
med godsaker. 




Kom ihåg mig?