Pasta Carbonara

| Dagligen
 
Min tisdag blev inte riktigt som planerat.. För igår eftermiddag fick jag förfrågan utav min kollega ifall jag kunde byta pass med henne, så idag ska jag egentligen ha jobbat kväll men istället sitter jag i soffan och försöker vila. S och jag var nämligen en sväng i Malmö tidigt i förmiddags, och när vi kom hem började jag känna mig konstig och migrän liknande huvudvärk la sig som en hinna över hela huvudet. Har nämligen varit täppt i näsan sedan New York, och troligtvis överdoserat nässpray. Så i förrigår bestämde jag mig äntligen för att avsluta det beroendet, och kunde därmed inte alls andras genom näsan. Dessutom har jag jobbat mycket och långa pass det senaste samt börjat på en diet som tar lite extra på kroppen. I kombination av detta så kände jag mig utslagen och utmattad när vi kom hem från Malmö tidigare idag. Pratade med en annan kollega och hörde sedan av mig till jobbet, så har stannat hemma ikväll - för att vila upp mig. 
 
Så, jag sov mellan 12-15 och vaknade sedan upp ganska hungrig. Såg någon på Instagram hade lagt upp bild på sushi och blev sååå sugen på detta. Min blivande man är inte superförtjust i just sushi, tror inte han heller har smakat det. Till honom hade jag redan tänkt att slänga ihop en carbonara - sagt och gjort. Han körde och köpte sushi till mig samt nytt te och jag slängde ihop middagen till honom. Kan ärligt säga att det såg godare ut med pasta än sushi just idag. Kan vara dieten, men ack så gott.
 
 
Väldigt lätt mat att "slänga ihop" och tar inte alls speciellt lång tid att tillaga vilket är susen när man är så där hungrig. Hur som helst kör vi båda på en lugn kväll här hemma och jag ska strax brygga en kanna te och fortsätta med boken Playground av Kepler. 




Kom ihåg mig?