Bröllopspresenter

| Bröllop
- Innehåller annonslänkar -
 
 
1. Klong vas Här 2. Moccamaster Här 3. Vänskapsknut från Svenskt tenn Här
4. Termoskanna Här 5. Le Creuset gryta Här 6. Salladsbestick Här 7. Vas Här
 
8. Trädgårdsslang Här 9. Påslakanset Här 10. Rörstrand serie Här
11. Champagneglas Här 12. Köksmaskin Här 13. Brödrost Här
 
Ändrade planer! I bilen på väg till jobbet får jag ett samtal av chefen som undrar om jag inte kan ta ett kvällspass istället då det är kris. Och visst kan jag det, men nu i efterhand inser jag hur jag inte alls vill det. Jobbar mest kvällar och missar kvalitetstider tillsammas med S som att laga och äta middag ihop. Som tur är jag ledig imorgon och kan laga god middag till oss + lite matlådor. Men idag känns det extra tungt. Det är även lite tyngre att lägga personer inför natten, känner jag, och dessutom börjar jag 12 när jag brukar börja 14. Aja, man ska inte klaga utan vara glad över att man har ett jobb! Och för tillfället skiner solen, alltid något.
 
Apropå tider - så fortsätter bröllopstiderna förfullt! Min bästa väns bröllop närmar sig med stora steg och det börjar att bli pirrigt även för mig. Just nu har jag lite funderingar angående bröllopsgåvan, då jag inte har en blekaste aning om vad vi ska ge brudparet. Har alltid några kort i armen när det gäller gåvor helt generellt, men det känns som det har tagit stopp just nu. Vi har hittat en liten del utav vår gåva och funderar vidare på nästa tillhörande del. Kommer visa er resultatet senare! 
 
För att få lite inspiration tänkte jag dela med er av den inspirationen som jag själv har funnit och därmed lånat detta utsökta kollaget från Emelie Ekman (34 kvadrat). Tycker hon alltid lyckas att få till fantastiska kollage, och det får man ju inspirera vidare med och berömma, eller hur? Ovan ser ni ljuvliga gåvor i olika prisklasser, gåvor som jag själv kommer ha på min önskelista. Nu har vi inte turen i att brudparet har skrivit någon inköpslista, utan önskar sig helst till resa. Och förvisso kan vi ju ge bidrag till detta, men som vän känns det lite fel om ni förstår mig. Bidrag i form av pengar/värdecheckar till olika aktiviteter känns som något jag skulle önskat mig från familj och släkt, så väljer att gå på min magkänsla här och spanar efter något annat som jag vet kommer uppskattas.
 
Ska ni på bröllop i år? 



Sanna

Så mycket fint, flera av de sakerna var på vår önskelista :) Ett tips är att använda er av addwish - då kan du skapa en digital önskelista där folk kan reservera de olika önskningarna och meddela när de köpt dem. Du själv kan inte se det, men övriga som ansluter till listan ser vad som är reserverat och köpt.


Kom ihåg mig?