Harmoni från naturen

| Dagligen
 
Min morgon har och är fortfarande bestått av frukost i sängen. Vaknade nämligen med känningar av migrän, men det har som tur lagt sig ovanligt fort idag - dock är man lite skör efter så kraftig huvudvärk. Men som sagt är det tur att den redan har lagt sig. Så idag blir det att prioritera vätska - vatten - och en långpromenad för att återfå bra cirkulation i kroppen. Underbart att vi har fått tillbaka sommarvärmen i Skåne.
 
Lite spontant igår bestämde vi oss för att åka till Bokskogen som ligger i utkanten av Malmö. Väldigt fin natur med promenad/joggingstråk. I våras åkte vi hit för att jogga inför vårruset, men igår valde vi att ta en powerwalk, fotografera och hålla hand. När naturen kommer in långt in på själen, då skapas något speciellt. På senaste tiden uppskattar jag naturen på ett helt annat vis än tidigare. Jag finner lättare ro och harmoni i en skog, vid en glänta, sjö eller havet. Dessutom har jag turen att bo tio minuter från att kunna sitta på en sten vid havet. 
 
 
 
I Bokskogen tog vi en annan runda än vad vi brukar, och hittade självklart mycket fina broar och andra mysiga vyer som vi lät våra ögon vila på. Det är verkligen något speciellt med att få vara ute i naturen. Just nu skulle jag vilja åka ut med en liten båt och bara höra havet skvalpa under mig, vinden susa genom håret och solens närvaro. 
 
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och dricka lite extra vatten. Sedan ska jag fylla en vattenflaska som jag ska ta med ut på min promenad. Senare idag ska vi hjälpa Amanda att flytta och därefter blir det förhoppningsvis havet. Men först blir det lite egentid. 




Kom ihåg mig?