Quality

| Livsstil
 
Kvalitetstid med en vän inkluderat lyxkaffe från Nespresso. Denna torsdags morgon/förmiddag har bestått utav lite sovmorgon och ett härligt träningspass med fästmannen. Idag fokuserade jag på konditionen, vilket jag kommer lägga lite extra energi på fram över. Väl hemma blev det en snabbduch och en lätt frukost av hallonsmoothie och ett kokt ägg. För en halvtimme senare kom min fina Sandra hit.
 
Kvalitetstid - något jag värde sätter oerhört mycket. Att ta vara på tiden man har tillsammans, vänner, familj, pojkvän och så vidare. Tiden man avsätter för att ses - då ska man värde sätta den. Kvalitetstid för mig är lika med vardagslyx. För det inte alltid man har tid att träffas över exempelvis en kaffe, eller överhuvudtaget. Och det behöver verkligen inte vara någon längre stund, men stunden är helig för ens förhållande med människorna man har runt omkring sig. Eller hur känner ni?
 
 
 
I går efter jobbet åkte jag genom Malmö för att komma vidare till Therese som bjöd på middag (utsökt torsk). Medan jag väntade på nästa tåg så sprang jag in på Emporia och Nespresso för att köpa lite nya kaffe-kapslar. Helgerna är räddade framöver. Men får man besök över kaffe/te så tycker jag att man får unna sig. 
 
Kapslarna som jag valde denna gången var Rosabaya som är ett fruktigt Colombianskt kaffe med toner av vin - som även var den kapsel som jag tog idag. Väldigt mjuk och god i smaken trots att intensiteten ligger på 6 medan jag brukar gå efter nummer 4 i vanliga fall. (rosa kapseln) En annan smak som valdes är Livanto som är ett runt och balanserat espressokaffe men även har intensiteten 6 och är Josh Clooney's favorit. (guldiga kapseln) Och sist fick det bli en kapsel med karamell smak till fästmannen.. no comment, haha!
 
Men idag blev det som sagt en välbehövlig kaffepaus och kvalitetstid med en kär vän. Att få prata allt mellan himmel och jord, vad som komma skall och så vidare - det är välbehövligt. Och kaffet - lite extra gott en torsdag innan jobb sitter aldrig fel. 




Kom ihåg mig?