Förlovningsfika

| Dagligen
 
Söndag! Vad passar inte bättre en regnig söndag än att göra massa ärenden, dricka te i soffan, pyssla hemma, städa, tvätta och annat som måste göras. Det är precis vad vi har gjort nu på förmiddagen. Vi har alltså hunnit röja i lägenheten, tvätta och bädda rent, varit iväg på Ikea, Rusta, Lager157 och andra små affärer för lite söndagsshopping. Nu har vi precis slagit oss ner i soffan med varsin kopp te - ljuvligt.
 
Igår kom vi upp lite senare än vanligt, klockan nio. Inte sent tycker många, men ovanligt för oss. Vaknade med migrän-liknande huvudvärk så var ganska slut efter veckan som gått. Men två ipren och en dusch så var jag på hugget igen. Vi ställde oss och gjorde en äpplekaka som vi sedan tog med oss till S morföräldrar. Detta blev självklart uppskattat! Och inte nog med detta så ville hans mormor att vi skulle skåla med bubbel för vår förlovning som ägde rum i förra veckan. Himla mysigt!
 
Efter förlovningsfikan körde vi med till Nova Lund tillsammans med S föräldrar, där det blev lite småshopping och även en plocksallad som vi tog med oss till deras koloni. Blev lite snabbt där innan jag tog tåget ner till Therese för lite tapaskväll med vin och Prosecco. Också helt ljuvligt. Vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord i flera timmar. Avslutade gårdagen på balkongen med en kopp te och jordgubbar med finaste fästmannen ♥
 
 
Det blev minsann en väldigt underbar helg det här som gör mig så tacksam. Dessutom är den inte över än, för snart kommer min fina Amanda på middag och filmmys. Livet gör mig så tacksam och jag njuter verkligen för varje sekund som går. Tänk att det förändras till det bättre fast man tror tvärtom. Nej, tacksam som sagt.




Kom ihåg mig?