Brooklyn Bridge

| Dagligen
 
 
 
En trött och grå måndag som denna drömmer jag mig bort till en tisdag början av maj.. Denna dag började vi med en frukost i Lower Manhattan innan det var dags att åka helikopter över The big apple! Alltså, wow! Det är bland det häftigaste jag varit med om, helt klart. Det var så fint väder, allting lyste verkligen upp lite extra, och känslan i helikoptern var verkligen outstanding. 
 
Efter denna euforiska upplevelsen så tog vi båten över till Brooklyn och hamnade på en mysig italiensk resturang där vi åt en lätt lunch. Smakade gudomligt även om jag bara tog en sallad, och cappuccinon där var nästan lika god i Little Italy. Lovely! Efter en liten paus började vi gå mot Brooklyn Bridge som vi sedan gick över tillbaka till Manhattan. Mycket trafikerad bro av både cyklister, bilister och gångtrafikanter. Stor turistattraktion. Men det var en upplevelse i sig att gå över där, kolla ut över New Jersey och samtidigt se Lower Manhattan skyline. En fin dag!
 
Nu ska jag cykla mot stan i ett väderlag som ser ut att komma regn vilken sekund som helst. I stan ska jag träffa min saknade Amanda för lite lunch och kanske shopping, vi får se. I eftermiddag ska jag skriva min sista inlämning och göra lite god mat.
 




Kom ihåg mig?