Stilfull jul

| Inredning, Julinspiration
 
Hemmet doftar saffransbullar och trots vackert väder så fuskar jag med lite julmusik också. Tog mig en promenad tidigare i förmiddags, sedan dess har jag spenderat mestadelen utav dagen i köket och bakat. Nu har jag precis ätit en sen lunch och samlar energi för att göra lite till här hemma innan fästmannen kommer hem. Vi har lyxen att få äta middag tillsammans ikväll, så då får man göra något speciellt. Imorgon ska jag nämligen äta julbord med jobb och på lördag är det kvällspass som gäller.
 
Nu försöker jag ett nytt försök med mitt julpynt här, hehe. Jag må ha bra bildkvalité i min nya Samsung S8, men inget är lika bra som en riktig kamera, eller? Idag blev dessa bilderna ↑ bättre - därmed får de infinna sig här i bloggen i stället för gårdagens inlägg. 
 
Julpynt i stilrent format, kan man säga så? Årets färger är som sagt vitt, grått och guld - som ni ser här ovan. Fyndade glaskuben och julkulorna på Ikea sist vi var där, och jag tycker att det blev riktigt fint med tre stycken julkulor i kuben som dekoration. Klongen har fått sig tre (plast) blommor i sig och sedan har jag plockat fram mina ljusstakar i glas som jag har fått ärva av min mormor och även fått av min far. Känns extra fint att plocka fram dem nu till jul. Enkelt, stilfullt och fint - precis som jag tycker om det. Ska byta ut klängväxten mot en inomhus gran och lite så också. 




Kom ihåg mig?