I helgen skapades det minnen

| Dagligen, Livsstil
 
This morning, i woke up happy! Det har varit glädjefyllt att vakna upp denna lediga måndag efter jobbhelgen. Fär helgen har ju bestått av mer än bara jobb, och den balansen behövs verkligen för att klara av det på ett annat sätt än bara just; klara av det. Helgen fick en annan mening och innebörd av aktiviteterna som den bjöd på. 
 
I fredags vet ni redan att vi bjöd ut svärmor på frukost på Grand Hotel, som var väldigt uppskattat. Därefter tog vi en promenad till Nova Lund och lite kaffe innan det var dags för jobb. Väl på jobb pratade jag med en kollega, så bytte lördagspasset som var ett kvällspass till ett morgonpass - vilket resulterade i att jag kunde vara med på kalaset för min svärmor. Å det får jag säga var ett klokt beslut trots att jag var trött i stort sätt hela lördagen, haha. Kalaset gav mig mycket energi och glädje, så min söndag var väldigt bra måste jag säga. Även då jobbade jag på förmiddagen och på kvällen kom Amanda hit på födelsedagsmiddag, bubbel och litet paket.
 
Så här firade vi Amandas födelsedag hos oss..
 
 
 
Vi lagade en supergod pastagratäng med hemmagjord tomatssås, prosciutto, färska lasagne plattor, mycket basilika och mascapone - ljuvligt gott! Och till det bjöds det på en lätt sallad bestående av italiensk mixsallad, tomat, oliver och fetaost (salladsost). Simon hade även köpt Astoria rosé som var väldigt gott. Typ sommarens sista glas rosé innan det är dags för rödvin, eller vad säger ni? Maten var verkligen namnam, även första maträtten som jag lagade till Simon när vi träffades. Ett bra avslut på helgen!
 
 
 



NORRSKEN EMMA

så gott och smarrigt vin =)

ha en bra måndag
kram

Sanna

Åh vad härligt, du är en fin vän du 🎀


Kom ihåg mig?