Alkoholfritt till bröllopet

| Bröllop
 
Cheers! Åh, vet ni vad? I somras när vi var hemma hos min mamma i Alingsås och hälsade på, så fann vi ett alkoholfritt bubbel som vi tycker var så gott. Detta hittade vi på extrapris inne på ICA Maxi. Sedan den kvällen vi smakade på detta, så har vi kollat alla varuhandel vi gått igenom i närheten utav oss, i Lund, Malmö och tätorter. Och inte funnit det. Men som ni ser här, så har vi äntligen hittat det! 
 
Alkoholfitt finns det tyvärr inte mycket gott utav, enligt mig. Eller ja, vi har inte funnit något som passat oss i smaken. O då menar jag mest mousserat vin. Min älskade fästman är nämligen nykterist (stolt över honom!) och då vill vi dels hitta alternativ till honom (och mig själv). För det är ju lite mysigt på en fredagkväll att ha något annat än vatten och juice att dricka i glaset.
 
 
 
 
Men nu så! Så hittade vi äntligen det mousserade vinet vi har suktat efter sedan i somras. Och då har jag även mailat Chill Out ett flertal gånger utan gensvar ifrån dem. På vår lokala Ica Maxi fann vi ett par flaskor, som vi tänkte ha till bröllopet till de som kör eller inte dricker alkohol. Detta har vi velat ha som vårt alkoholfria alternativ, så vi köpte helt enkelt på oss alla flaskor vi hittade, haha. Förutom att innehållet i denna flaskan är sååå god, så är flaskan även helt i vår smak och passar in i färgerna på bröllopet.
 
Om ni springer över en flaska, så rekommenderar jag den skarpt!



Ellen

Åh vilket bra tips! Jag dricker mindre och mindre alkohol så detta måste jag testa!


Kom ihåg mig?