Två favoriter

| Dagligen, Livsstil
 
Två nygamla favoriter här är en enkelt smoothie, och det helst till mellanmål omkring 16 på eftermiddagen. Man känner att energin börja försvinna och sockret sjunker i kroppen. Att ta en uppiggande drink gör susen lagom efter jobbet och en stund innan middagen. Jag älskar att variera mina smoothies i alla dess former och innehåll, och helst lite halvt mättande. Sedan serverar jag gärna den med några isbitar i med sugrör till. 
 
En annan favorit denna sommar är iskaffe. Det är något jag velat testa innan, men inte varit tillräckligt "mogen" i smakerna. Men denna sommaren är det verkligen en hit. Då gör vi en espresso alternativt en lungo i våra whiskey-glas från Rosendahl. Tar i två isbitar och sedan häller vi på kall mjölk. 
 
Och kombon med både smoothie och iskaffe på eftermiddagen är ju verkligen den bästa kombon! Sockret höjs av goda nyttigheter, kroppen svalkas en aning av de kalla dryckerna och man har en trevlig avkopplad stund tillsammans innan hemmet, maten och andra ärenden ska uträttas.
 
 



emma

vilka fina bilder :)


Kom ihåg mig?