Nya rutiner

| Dagligen
Vad guldvärt det har varit att ta några semesterdagar i samband med flytten. Sammanlagt jobbar jag bara 12 dagar under Maj, men det är klart värt det! För idag hann vi en kopp kaffe tillsammans innan hyresvärden kom hit och påbörjade lite fixande i lägenheten. Den är verkligen superfin, men väggar i badrum, kök och hall ska fixas enligt avtal samt lite småfel som förra ägaren lämnat efter sig. Små i-landsproblem helt enkelt.
 
Efter min frukost; gröt och citronvatten, skulle jag egentligen tagit mig en joggingtur. Fast i stället började jag röja ytterligare här hemma. Fick bort tomma flyttlådor, kastat skräp och även byggt ihop vårt nya köksbord. Himla härligt att få det fixat! Emellan har jag hunnit läsa ut en utav böckerna jag införskaffade igår, druckit ännu mer citronvatten och småfixat. S har fått nytt jobb, så han arbetar i vårt område - och nu när jag har semester så har vi chansen för lite kvalitetstid så som lunch. Blev ugnsbakad lax och potatis, lätt, gott och nyttigt.
 
Ytterligare en födelsedagspresent, karaff. Perfekt för citronvatten!
 
Denna våren har betytt mer än flytt och bröllop. Det har inneburit nya rutiner för mig, nya och hälsosamma rutiner. Därav är citronvatten en utav nämnarna som jag har infört. Även ytterligare mer motion, som all vardagsmotion, avkoppling, matlådor och framför allt tid för mig själv
 
Alla vet hur viktigt det är att rå om sig själv, på alla sätt och vis det är möjligt. Att finna sig själv och allt vad det innebär. Våren har verkligen varit stressad i och med flytten kom nu 20 dagar innan bröllopet. Och bara bröllopet är stressande nog. Mycket som skall klaffa och fixas, och det är ännu mer eftersom vi inte har någon som gör något för oss - så som lokal med servitriser och dylikt. Men detta är något vi har valt, och därefter har vi fått fixa. Hur som helst har det inneburit mycket prioriteringar och varit extra viktigt att fokusera på kost och motion. Detta är jag extra glad över nu när flytten har ägt rum. För det är extra roligt att komma ut, jogga, promenera, andas. Ny stad ger en möjlighet att utforska och vips så är det roligt att vara ute och gå igen. Detta blev rätt luddigt nu, men ni förstår mig. Jag trivs verkligen jättebra här redan, och det har inte ens gått en vecka! 



Camilla Persson

Vad kul med flytt, har själv flyttat in till en sprillans ny lägenhet för bara en månad sedan så förstår stressen samt att du ska gifta dig. Vad kul! ☺️


Kom ihåg mig?