2017 - årsresume

| Dagligen
 
En liten årsresume så här nu när vi närmar oss 2017's slut och början på något nytt. Detta tycker jag alltid är så spännande, men nu mer än någonsin. Fast redan nu kan jag säga att 2017 har varit mitt år och jag är så tacksam över allt som har hänt under detta långa men korta år. Wow!
 
Januari :: Här började jag året med mycket jobb, födelsedagar - mina bästa vänner fyllde 30 år och det firades med mat och bubbel. Mycket shopping på januarirean och en del fix i lägenheten. Vi åkte på spa och i slutet av månaden flyttade min beloved one in och gjorde mitt liv komplett på riktigt.
 
Februari :: Fortsätte att jobba på och även studerade som en tok. Vi fortsatte att fixa i lägenheten och hade mysiga kvällar tillsammans och med vänner/familj. En riktig mysmånad!
 
Mars :: En riktig mellanmånad för mig! Jobb och återigen jobb. Födelsedagsfirande och lite annat smått hände under denna månaden, inget annat som jag kommer ihåg värst mycket.
 
April :: Var däremot en månad utan dess like! Simon och min mor träffades för första gången. Vi firade påsk hos Simons morföräldrar, jag fylle 26 år och firade detta med finaste vännerna och brunch. Sedan sa jag upp mig från mitt jobb och blev anställd på mitt nuvarande. Ett bra beslut med krävande!
 
Maj :: Tror bestämt att detta år årets bästa månad. Simon fyllde 25 år och vi firade årsdag med förlovning. Jag åkte en vecka till New York med världens bästa tjejer, jag blev klar som Undersköterska och började på mitt nya jobb.
 
Juni :: Sommar och sol, mycket jobb, möhippa och övernattning i Göteborg. Simon träffade min släkt och vi mös hemma hos mamma. Njöt av en bra månad och tränade mycket tillsammans.
 
Juli :: Jobb, återigen jobb. En standard här. Vi åkte återigen till Göteborg och denna gången på bröllop för min barndomsvän. Magiskt. Vi började även här att planera vårt egna bröllop. 
 
Augusti :: Mycket skogspromenader och vid hamnar/hav spenderade vi våra lediga stunder tillsammans. Mamma kom ner och våra föräldrar träffades på en urhärlig fika. Tog lite gravidfotografier, började planera bröllopet lite mer, träffade mina brudtärnor över middag, köpte min bröllopsklänning och fortsatte med våra dagsutflykter.
 
September :: Även här var det varit mycket födelsedagar, många middagar hos svärföräldrarna, och kvalitetstid för oss. En bra träningsmånad och fylld med mycket glädje (och kaffe). Skrev även på för fastanställning!
 
Oktober :: En månad fylld med dejter! Titanic-utställning, kvällsspa på YSB, biodejt, träffade min familj i Växjö när brorsdotter fyllde två och första mötet med lillprinsen. Vi var även ute och åt men även hemmadejter. I slutet av månaden åkte vi även till Paris - magisk resa.
 
November :: En mörk men mysig månad, fyllda av glädje från resan. Simon fick nytt jobb och vi har börjat kolla efter lägenhet i Lund. Träffat mina vänner och tärnor på fikor, middagar och annat mysigt. Jobbat väldigt mycket och julpyntat en del.
 
December :: Julens tecken. Adventsfikor, julklappsshopping, bakat en del, hela min familj samlades över julen - första gången på flera år, så mysigt! Jobbade över julhelgen men fick fira med svärfamiljen. Vi har haft en fin månad tillsammans och avverkat lite mer bröllopsplanering - så som inbjudningskorten. 
 
Ett magiskt år, minst sagt. Jag har verkligen fått det jag saknat och mina pusselbitar faller på plats men utökas även med nya mål och förväntningar. 2018 år är ett ännu mer galet år än 2017. Jag fick New York och Paris, blev förlovad och levt ett underbart år med min hälft. 2018 - året vi gifter oss, reser, flyttar till nytt boende och allt där till. iiiih! Jag är redo!
 
 




Kom ihåg mig?