Julklappar till hemmet

| Julinspiration
- Inlägget innehåller reklamlänkar -
 
God morgon! Idag är äntligen min lediga torsdag här, och jag fick avboka allt som jag hade inplanerat för att vila upp mig. Avslutade nämligen jobbpass nio av nio (i rad) igårkväll - därmed är energin rätt låg. Så idag tänkte jag ta chansen till att pyssla hemma, kanske baka inför nästa helgs adventsfikor och småpynta lite. Ta det lugnt, helt enkelt. 
 
Medan jag själv ska börja att slå in lite julklappar, (alla som vi har köpt till kommer nästa vecka på fika) tänkte jag börja tipsa er lite smått vad ni kan köpa till era nära och kära. Gåvorna behöver inte kosta en förmögenhet, det tycker jag inte man ska lägga på julklappar. Utan tanken och känslan bakom varje gåva är viktigare än priset. Nu börjar jag dock med lite dyrare julklappstips här nedan, men jag förespråkar hellre en upplevelse som att bli hembjuden på middag eller en biobiljett än dyra saker så här vid årets slut.
 
 
 
Årets julklappstips utgår jag ifrån vad jag själv önskar/hade kunnat önska mig. Och alla tips kan man båda öka eller minska i budget - för som sagt så tycker jag inte man ska lägga ner en förmögenhet på gåvor till andra. Julen handlar om så mycket mer än just julklappar, eller hur? 
 
Ljusstake & kalenderljus från George Jensen är något som alla hem
kan bli glada över. Kalenderljuset kan man ha även nästa år!
 
En stilfull vattenkokare från Smeg lyfter köket och underlättar
tebryggningen. Himla snygg serie.
 
Parljus från Ester & Erik får gärna pryda mitt hem året runt. 
Ljusstakarna är också så stilrena.
 
Nya handdukar i fin kvalité vore något att få. Mjuka klappar uppskattars också.
Som ni vet älskar jag Lexingtons handdukar och vet att 
man uppskattar att få de som en gåva.
 
Termos till alla kaffestunder behövs här hemma, 
och denna från Bernadotte (George Jensen) är ju en vacker skapelse.
 
Doftljus i all ära! Älskar när hemmet luktar så där gott.
Voluspa har flera olika sett med ljuskombinationer till julen.
Skynda fynda!




Kom ihåg mig?