Höstens färger i necessären

| Skönhet
- Innehåller reklamlänkar -
 
 
Den rödas årstid! Fästmannen önskar sig en röd jul och allt vad det innebär med röda dekorationer, och mitt hjärta skriker "neeeeej..". Den klar röda färgen är absolut inte min färg, och inte heller någon favorit. Men det som börja växa sig starkare på mig är vinrött och rosé rött, tro det eller ej. Kan till och med tänka mig lite vinrött i både julgran och stearinljus under julen, men mer om det då!
 
Vinrött och rosé-röd nyans har nästlat sig in och lagt sig i min ljusrosa necessär, men jag gillar det! Och något som jag vill bli mycket bättre på är att bära läpp-makeup. Läppstift, läppglans, läppsyl.. Färg! Tycker det är himla fint på alla andra, men jag får någon dum skamsel-känsla när jag själv har målat läpparna. Men nu tycker jag det är dags att växa upp och i alla fall ge det en ärlig chans, och mig själv för den delen. 
 
För i veckan fick jag hem det här butter gloss från Nyx som jag tycker ger en superhärlig glans på läpparna, doftar gott och ser väldigt bra ut på. Sedan är även Nyx Lip Lingerie, ett matt läppstift i mer vinröd ton en ny favorit. Perfekt att dem kostar under hundralappen båda två, så kan man prova flera..
 
 
Lyckligtvis har jag nästan samma toner i nagellacken som jag haft hemma ett bra tag. I och med mitt yrke som Undersköterska så får jag inte bära nagellack på jobbet, och då tycker jag det är lite extra roligt att måla dem när jag väl är ledig. Som idag bär jag Rosé Confifentiel som är en lagom rosé röd ton. Mjuk och fin i färgen. Och anledningen till att jag har kostat på mig dyrare lack är just för kvalien - dem håller grymt bra tycker jag!
 
 
Ny BB Cream, primer och mascara har också fått flytta in. Älskar att blanda budget och lyx! 
 
Nu: Ska packa ihop min väska och sedan åka på kvällsspa på Ystad Saltsjöbad med min fästman ♥



Hanna Karlsson

Och jag är tvärtom. Jag vill ha riktigt julrött. :-)


Kom ihåg mig?