Ljuset i flyttkaoset

| Dagligen, Inredning
 
Vackra rosor som är köpta på torget, ny vas från Cervera och min Klong ljusstake på vårt
nya marmor bord. Ser ni skymten från vår uteplats?
 
Ikväll har vi äntligen slagit oss ner i soffan för lite lugn och ro. Jag med ett glas vin och en ny bok, och min blivande man startade ett TV-spel. Lagom sysselsättning efter en veckas slit med flytten, och än är det inte slut. 
 
Vi fick nycklarna i onsdags och redan då hade vi ett stort flyttlass med alla våra kartonger med oss. Vi hade även köpt med oss en luftmadrass som vi sov på från onsdags till söndags, då hämtade vi möblerna och mycket annat. Imorgon och onsdag blir det dock att hämta det som inte fick plats samt göra flyttstädningen utav den andra lägenheten. Sedan kan vi äntligen fokusera på nuet och framtiden. 
 
 
Men ack vad man hinner mycket, bara man är effektiv och på hugget. Nu har vi endast kartonger kvar som har tillhört vårt skrivbord, som vi tyvärr inte får plats med. Så där får vi hitta en piffig lösning på senare. Dessutom ska hyresvärdarna fixa badrum, hall och kök - som ligger på samma sida i lägenheten. Så där har vi inte ens dekorerat ännu. Imorgon ska vi även försöka få upp vårt nya köksbord, för de nya stolarna anländer nog snart.
 
Hur som helst, så känns detta verkligen som hemma. Den känslan är obeskrivlig och en väldigt härlig känsla. Nu hinner jag även få njuta av mina födelsedagspresenter, som ni ser på bilderna. Hunnit cykla och utforska en del utav Lund, S har haft svensexa i helgen och jag har även hunnit jogga en del redan. Tänk vad en flytt kan göra mycket!
 
 



Jennie

Åh, vilka fina rosor.


Kom ihåg mig?