Dinner with bestie

| Dagligen
 
Dinner for two, bestie and me!
 
Oh, igårkväll var det bara så bra! Tyvärr jobbar jag och min älskade bästa vän helt fel gentemot varandras scheman nu i sommar, men igår fick vi äntligen till en liten middag och det är guld värt! Man får verkligen ta vara på de små stunderna nu och fram över, för man vet inte vad som händer. Det är verkligen något jag har lärt mig de senaste månaderna - ta vara på tiden och att uppskatta den. 
 
Anyhow, vi fick till en middag igår och ett speciellt tillfälle dessutom; första augusti är och kommer alltid vara en speciell dag för mig. Mer än så behöver jag nog inte skriva här. Men det var klart värt att fira och skriva upp i agendan, och framför allt att fira den med min bästa vän. Extra speciellt! 
 
 
 
Menyn bestod av något så enkelt men supergott som laxfiléer, sallad och dressing, till det blev det bubbel:t Vinistella och vanligt vatten med lite hallon i. Att smaksätta vatten med frysta hallon eller citrus/mynta är pricken över i:t alla dagar i veckan. Och i sommarvärmen är det väldigt viktigt med vätska, prova om det är svårt att dricka vatten - många har problem med det.
 
Kryddade laxen med närodlad rapsolja, flingsalt, svartpeppar, timjan och chiliflakes - vilket blev överraskande gott. I salladen hade jag smaksatt rapsolja med vitlök, timjan, citrus och salt, och en citrondressing till det. Väldigt somrigt och fräscht!
 
 
 
Vi avslutade vår fina middag med lite kaffe i soffan och massa underbart snack! Det blir extra av allt när man inte alls setts så mycket i de senaste veckorna/månaderna och då jobbar jag två minuter ifrån hennes lägenheten. Men vi har lyxen att ses redan på söndag igen, då blir det bio! 
 
Nu ska jag cykla tillbaka till jobb.. Ännu en heldag på jobbet idag, 7-20.30 - tur att man älskar sitt jobb och kollegor, eller vad säger ni?



Felicia

Mysigt :)


Kom ihåg mig?