Breakfast & Dinner

| Dagligen
 
En morgon med ett stort leende på läpparna och högljudda skratt över en frukost. I går fick jag middagsgäster bestående av mina Uppsala vänner Moa och Jonathan, som är nere på en semester-vecka, och min saknade Louise. Liten knytis middag med pastasallad, ost, kex och baugett samt hallonpaj till efterrätt - lyx! 
Och nu på morgonen kom mina fina kollegor, Lina och Amanda, hit för lite frukost och skratt. Bra start på min lediga dag, helt klart! 
 
 
Dagens frukost bestod av smoothie, kaffe, frukostbullar, frukter, hemmagjorda knäckebröd, kex och kokta ägg. Länge sedan jag avnjöt en frukost på detta vis och ni som följt/känner mig vet hur mycket jag älskar att piffa upp och duka inför sådana här tillfällen som igår och idag. Men att bjuda/äta frukost tillsammans med någon/några är extra speciellt, tycker jag. 
 
Och visst är det lite tråkigt att man är extra trött på sin enda lediga dag? Kanske för man behöver vila, men vill hinna göra så mycket annat samtidigt. Tur att jag fyller alla mina dagar med saker som vill/måste göras så jag slipper känna att jag måste göra just något idag. Har i för sig redan tvättat och lite annat pyssel. Så nu tänkte jag ta en liten promenad innan jag lägger mig rak lång i soffan på balkongen och läser redan av dagen. Ikväll kommer S hit för middag och film, mysigt.




Kom ihåg mig?