En rosa dröm

| Dagligen
En ledig förmiddag har spenderats med bildredigering, gymmet, en lång powerwalk och nu: lite kaffe och bok på balkongen innan kvällsjobb. När det ekar av sin frånvaro här på bloggen har jag spenderat tid med spontan-middagar, mycket träning, promenader, varit ute i solen, haft flertal filmkvällar med vänner, druckit kaffe i mängder och försökt organisera upp mitt liv lite. Är oftast ledig en gång i veckan och nu i helgen var min enda lediga helg denna sommaren. Men jag mår bra och det är huvudsaken.
 
Min lediga helg startade med ett sent glas bubbel tillsammas med Lina efter jobbet och sedan följt av sleepover. Himla mysigt! Hade turen att få skjuts av henne till Malmö för avfärden till Göteborg togs vid tidigt i lördags. Kom upp till helt fantastiskt väder, mycket folk och en rosa dröm till dop för lilla Ellie. Efter några timmar med dopcermoni och underbar buffé av mat och bakelser i Fredriks Oscars kyrka begav jag mig hem till min mamma i Alingsås, och sedan vidare för grillkväll hos min moster. Fick en välbehövlig sovmorgon efter en lång men underbar lördag. Detta följdes upp med frukost och mys på stan innan jag hade egentid med lunch vid Göteborgs Opera/hamn innan hemfärd. Väl hemma möttes jag av S och en filmkväll.
 
Lagom mör och inte ett dugg utvilad efter helgens härligheter - men jag är lycklig i kropp och själ, och det är huvudsaken. Nu återstår det fyra intensiva veckor kvar på årets sommarschema med enbart fem dagars ledighet innan skolan drar igång. Det är dags att göra det bästa av dagarna! Denna veckan är fullspäckad av vänner som kommer på besök även om jag enbart är ledig på torsdag. Men som sagt, jag är lycklig så vad gör det om hundra år?
 
 
Härlig rosa dröm som Amanda hade fixat till dopet. 




Kom ihåg mig?