Oktobermål

| Dagligen
 
 
Jag älskar dessa bilderna som jag tog för flera år sedan i Kungsparken, i Malmö. 
 
Första oktober idag och jag njuter av att hösten är här - min favoritårstid! Idag är det dessutom lördag och jag är ledig, vilken perfekt kombo! Tog mig faktiskt en sovmorgon idag och en långdusch när jag vaknade, så nu sitter jag med en frukostbricka med kokt ägg, citronvatten, knäckebröd och en stor latte. Himlans gott.
 
Oktober innebär mycket skola och praktik på sjukhuset för min del, och däremellan ska jag hinna med ett bröllop (längtar!), ett ett-årskalas för min brorsdotter, SPA och såklart massa mys med mina vänner och familj.
Men självklart har jag lite mål med oktober som jag tänkte dela med mig utav. Älskar att sätta nya mål på hösten och känner det är perfekt att köra igång dem ordentligt nu (även om jag har tjuvstartat).
 
Oktobermål:
 
- På hösten vill jag komma in i bättre träningsrutiner! Så på måndag ska jag köpa ett nytt gymkort på ett annat gym här i stan. Det är nybyggt och öppnar just på måndag. Nytt och fräscht för bättre träning. Kan inte bli bättre för en nystart, eller vad säger ni? Jag ska träna fyra gånger i veckan och köra Yoga hemma på kvällarna för att slappna av och sträcka ut.
 
- Bättre träning betyder bättre mat! Funderar på att beställa en matkasse igen, men är det ekonomiskvinst eller onödiga kostnader för en som bor själv? Min matbudget har inte varit den bästa i sommar, alldeles för dyr! Så jag funderar starkt på en LCHF-kasse. Har ni tips? 
 
Dricka mer te! Höst betyder te och nu har jag fyllt på här hemma med gott chai-te och olika sorters av Earl Grey. Så gott! Med detta ska jag dra ner min kaffe-konsumtion, alldeles för mycket av det också, haha.
 
Läsa mer böcker och kolla mysiga serier. För att komma ner i varv ska jag påbörja min bok-hög som jag har här hemma till en början med. Dessvärre så har det kommit ut massa nya böcker redan som jag vill läsa. I-landsproblem. O serier på hösten med värmeljus och te, love it! 
 
Sen har jag personliga mål som jag behåller för mig själv men som jag har nedskrivet i min lilla bok fylld med idéer och mål. Älskar att skriva ner mina mål och bocka av dem en efter en. 
 




Kom ihåg mig?