furnished on my balcony

| Inredning
 
God morgon! Sitter med morgonkaffet i högsta hugg och tänkte försöka läsa lite kurslitteratur innan dagens agenda. Idag ska nämligen jag och Beatrice åka till saluhallen i malmö. Hursomhaver, hade gärna tagit min frukostbricka med mig ut på balkongen idag. För igår fixade vi till här lite efter en tur på Ikea, och jag tycker det blev mycket bättre! Nu återstår lite mer textiler här iform av gardiner, kuddar och sittdynor samt belysning och så klart blommor. 
 
Balkongen är avlång och inte så bred. För tre år sedan när jag flyttade in så la vi trätrallen och köpte tre delar av loungen, men nu bestämde jag och S för att köpa till den sista delen som är närmast i bild + lilla pallen som ska agera som avlastningsbord för kaffe, fika eller annan dryck (ett glas prosecco hade varit trevligt). När vi var klara med fixandet igår la vi oss raklånga i loungen och njöt av våra prestationer. Njöda!
 
Balkongsdörren öppnas till höger, därmed ser man loungen till vänster först. Men om man sedan kollar till höger har vi nu köpt ett marmorbord med gjutjärnsfot och två caféstolar. Lite parisig feeling över det hela. Här ser vi oss äta många av sommarens frukostar, dricka eftermiddagskaffet eller bara ta det lugnt. Nu återstår det som sagt lite lösningar för gardiner, blommor och sedan ska vi sätta upp ledlampor! 
 
 
 
Vad tycker ni? 




Kom ihåg mig?