Viol

| Livsstil
 
Åh, nu ska jag dela med er av en liten "rutin" som vi har här hemma - nämligen kvällste. Och kan redan nu börja med att säga att denna sommaren har varit perfekt för just det, hehe. Men hursomhaver, så varje kväll dricker vi varsin kopp te framför ett avsnitt serie eller vid läsning utav roman. Hur avkopplande, mysigt och gott låter inte det? Det är en magisk kvällsritual som vi har, och jag älskar den. Nu försöker jag dock minska på koffeinet, då jag tror det har blivit alldeles för mycket samt det bromsar ju intaget av näringsämnen något kopiöst. Tror det eller ej, men kaffe efter maten är väldigt dåligt för näringsupptaget.
 
 
Oavsett hur det är med näringsupptaget så försöker jag nu hålla mig till en kopp kaffe samt en kopp te per dag. Kan säga att det är oerhört svårt de dagarna man är lite extra trött, som den senaste veckan - då har det blivit alldeles för mycket kaffe. Men tror även det är ett sätt att kompensera för att jag även har tagit bort allt sockerintag som jag tidigare haft - som en slags detox - dock överkonsumerat koffein är inte det bästa. Aja, man kan inte va bäst på allt, utan jag försöker.
 
Det jag ville komma fram till är att Earl Grey med en ton av bergamott har alltid varit en favorit hos mig. Men sedan i början utav året har vi båda här hemma varit förälskade i viol-te. Det doftar och smakar som violkatt (godiset) och är alldeles ljuvligt. Det är nästan också ett kvällsberoende nu, men i mildare grad. Det är helt fantastiskt, och är självklart tvungen att dela med mig utav det. 
 
 
Ikväll blev det till och med en hel kanna, vilket är ovanligt här hemma.
Vad har ni för cravings?




Kom ihåg mig?