Checkar ut

| Inredning, Livsstil
 
Nu checkar jag ut.. och ja, jag vet att klockan inte må vara mycket men kroppen är trött och lika så är huvudet. Att jobba inom vården är speciellt, i alla dess former, och att jobba med äldre som har demenssjukdom kräver ett bra psyke och mentalbalans. Så efter en full vecka på jobb och hela helgen behöver man egentligen minst två dagars ledighet för att vila upp sig, sitt psyke och återfå sin balans, men så blir det inte denna gången för imorgon är det dags igen. Så därmed checkar jag ut, eller ja - intar sängen med en (eller två) kopp te, Lars Keplers Kaninjägaren och lite vindruvor. Även tända ljus i och med dagens väder. Tycker att det låter som en bra plan!
 
 
 
Tycker att det är helt fantastiskt hur jag har återskapat detta hemmet, och gjort det till en harmonisk plats där jag finner glädje och trygghet. Att ha delat samma yta tillsammans med någon helt annat än den jag delar denna yta med idag och känner inga konstigheter - för vi har återskapat det till något mer som symboliserar oss och vad vi står för. Tanken är att snart röra på oss, så klart. Ingen utav oss har någonting här, förutom helt fantastiska vänner som räknas som min familj. Men varken kärnfamilj eller arbete finns i vår stad, så efter The Day nästa år ska vi återgå till sparandet av en ny bostad. Just nu är vi otroligt intresserade utav ett radhus och sitter nästan dagligen på Hemnet och dagdrömmer om detta. Dessutom byggs det jättemycket och superfina i en grannkommun som vi har fått upp ögonen på. Vi låter tiden utvisa helt enkelt.
 
Apropå återskapa, eller rättare sagt att köpa nytt - så måste jag återigen påpeka denna förkärleken till sängen som jag köpte förra våren. En kontinentalsäng från Wegot som jag (vi) bara älskar. Kan säga att det är svårt att skapa sig en hotellkänsla på hotell när ens egna säng är mycket bättre. Sedan är jag verkligen supernöjd med sängborden från Cdon/vidaXL som är nätta och precis lagom. Love it!
 
 
 



Mikaela

Det ser riktigt härligt ut :D

Sanna

Ni har verkligen ett jättefint sovrum.
Läste ut Kaninjägaren i helgen, jag tyckte den var riktigt bra faktiskt. Längtar till nästa, haha. Men så länge har jag Jo Nesbos senaste, och det är just Kepler & Nesbo som jag gillar mest :D Men nu läser jag Marie Jungstedts senaste emellan då Kaninjägaren är lite mer avancerad känner jag, mycket info :)


Kom ihåg mig?