Ferry rosen

| Dagligen, Inredning
 
Happy monday! Denna liksom förra måndagen/veckan har börjat med att ta tag i tvätten, storhandlat, städat lägenheten samt tränat med min fina. Nu är han dessvärre och jobbar, och jag är rastlös för jag är dels ensam men även ledig idag. Å andra sidan är jag trött på grund av att vädret är grått och oerhört kvavt. Märker lätt av att jag har blivit beroende av väderprognosen, för min energi och mitt humör skiftar på grund av just vädret. Lustigt eller är det fler som känner av det?
 
Helgen sprang i väg.. Det var som sagt ännu en jobbhelg - men nu är jag äntligen ledig i tre (!) helger framöver. Har hunnit äta lite lyxlunch tillsammans med S i lördags innan jag gick på för kvällen. I går hade jag även turen att få sluta lite tidigare, så hann med lite kvalitetstid med S och hans föräldrar innan jag mötte upp Therese och Linda på Pinchos för att äta lite god middag. Kort och gott så blev det en bra helg trots jobbandet.
 
 
Denna vildvuxna ferry ros-buketten fick jag med mig hem av svärmor igår. Tycker den är så vildvuxen och operfektionell att den är grasiöst vacker. Buketten gjorde sig verkligen fin på bordet i köket. En stänk av ljusrosa i de livliga blommorna. Helt fantastiskt att kunna plocka blommor i deras koloni, för jag fick med mig tre olika buketter som nu pryder lägenheten. Nej, nu ska jag se om jag kan göra något. Blir som sagt lätt rastlös när jag är själv - kanske borde ta en joggingtur ikväll?
 
Ha en fin måndag! :)




Kom ihåg mig?