Two New

| Inredning
 
När man gör entré i min lägenheten så är hallen relativt lång och skapar gången mellan alla rum. Så utifrån hallen möts man nu av en ny vy och nya detaljer från sovrummet. Mässingsmaterialet har under det senaste året vuxit på mig och jag blir mer och mer förtjust i det. Har tidigare köpt lite billigare varianter av gulddetaljer, som jag föredrar då det är mer prisvärt att byta ut om det inte känns rätt. Men så har mässning som sagt vuxit sig starkare och starkare på mig, och vips så var jag fast!
 
 
 
Så välkommen in i mitt sovrum! Denna väggen är nu väldigt speciell för mig. När Simon flyttade in så hade jag målat om hela lägenheten (eller ja, han hjälpte mig med köket). Och när det är nymålat och fräscht så har jag lite svårt att "förstöra" det genom att spika och borra i denna oskuldsfulla yta, haha. Men nu gällde det att kompromissa, så det blev att borra på denna tomma vägg - som jag i efterhand är oerhört glad över (såklart) att vi "förstörde". Det blev nämligen så att vi blev med två TV-apparater, och valde att fästa min Tv på sovrumsväggen då den är en Smart-tv och behöver inga extra sladdar. Vi kollar nämligen aldrig på vanliga kanaler här hos oss. Så mitt på väggen framför sängen pryder alltså denna ljusa Tv som även passar in i inredningen (väl planerat).
 
Väggen har fortfarande känts tom sedan TV:n kom upp.. Så i våras när marmorhyllan på Mio kom ut, lyckades jag få tag i en - som egentligen var avsedd till köket. Men turen i oturen fann jag en variant av labyrinthyllan och placerade den ovanför köksbordet. Marmorhyllan blev då liggandes i vår walk in closet och jag hade svårt att finna plats till den i resten utav rummen. 
 
Så en dag för dryga tre veckor sedan ser jag att en som jag följt genom blogg och nu på Instagram sålde denna ljuvliga Svensk Tenn mässingsrosetten så slog jag till. Det var kanske ödet, eller så var det bara tur, för där var detaljen som fattades för att göra väggen och sovrummet komplett.
 
 
 
I och med att rosetten tog plats så flyttade jag ut två välanvända och underbara kimono's samt marmorhyllan fick också komma upp på väggen, finally! Detta gjordes förhoppningsvis med glädje av både Simon och hans far under förrförra helgen, och som tack bjöds det på fika och middag - som var oerhört trevlig. Vi hann även ner till Smygehuk för lite extra mys i solen. 
 
Tycker att hyllan gör sitt esse tillsammans med klätterväxten - som har blivit en favoritväxt här hemma. Har för nuvarande två och funderar på att hitta ytterligare två till fönsterkarmarna, dock andra varianter. Och ja, så behöver jag lite krukor också. För även här ser man innerkrukan runt växten. Men lite frukostskålar har fått aggera som krukor ett tag nu, haha. 
 
Vad tycker ni om sovrumsdetaljerna? 




Kom ihåg mig?