Sommarklänningar till bröllop

| Bröllop, Dagligen
Nu är det inte många veckor kvar tills vi ska på bröllop i Göteborg. Bröllopstiderna är fullt igång nu och man ser den ena efter den andra gifta sig, och det är verkligen något magiskt med det. Kärleken sprudlar verkligen. Om några veckor ska vi som sagt upp till Göteborg för att se min bästa vän gifta sig med sin andre hälft - det är magiskt. Det är en utomhusvigsel och dress coden är sommarklädsel.
 
Vad ska man då ha på sig när man får dessa instruktioner? Bröllop är bröllop och det första jag tänker på är att det inte ska vara för naket. Det är att visa orespekt att visa för mycket hud vid ett bröllop eller andra tillställningar som dop och så vidare. Man vet inte vilka man träffar och hur deras värderingar ser ut, dessutom är det vett och etikett att försöka dölja så mycket hud som möjligt. Det är enligt min åsikt. Självklart kan man visa hud, men ha en sjal eller kortare jacka som döljer axlar, ja ni förstår vad jag menar..
 
 
 
 
1. Dorothy Perkins Här 2. Swing Här 3. Espirit Här
4. NLY Eve Här 5. Glamorous Här
 
 
Har tagit fram fem stycken sommarklänningar som jag anser både är fina, somriga och respektfulla att bära på bröllop i år. Klänningarna ska gärna kunna användas mer än vid ett tillfälle, och det tycker jag att dessa gör. Grått, beiget, dov rosa eller någon blommig klänning är ju bara för fint. Jag som älskar gult hade mer än gärna haft den ifrån kollaget i min garderob. Tänkte spana in den lite extra vid ett senare tillfälle! 
 
Nu har jag nästan predikat om vett och etikett, knälånga eller längre klänningar, något över axlarna och så vidare. Sedan blir jag tagen på bar gärning när jag inser att min egna klänning som jag ska bära på bröllopet går emot det sistnämnda. Det är nämligen ganska bar upp till, men är en långklänning. Får hitta någon sjal eller transperant lång tröja att ha över. Våra kläder som vi ska bära kommer ni få se när det närmar sig. Men kan avslöja att det går i blått tema hos oss båda två. 




Kom ihåg mig?