Tips på goda mellanmål!

| Livsstil
 
 
Vår! Alltså, hur underbart börjar inte vädret bli? Det känns verkligen som vår i luften, och det ger en så mycket energi av att solen är framme igen. Fint väder för mig betyder mycket rörelser - jag älskar mina promenader och kan gärna gå i flera timmar. Sol, solglasögon, bra skor och härlig musik i lurarna - så är jag nöjd! 
Vid mer rörelse behövs energi-intaget även fyllas på och vad passar inte bättre än goda mellanmål i soffan eller i loungen på balkongen tillsammans? Det senaste året har jag blivit mer och mer förtjust i jordnötssmör och testar gärna detta tillsammans med olika varianter av mellanmål eller på min frukostgröt. Men en stor favorit tillsammans med äpple. Så enkelt och gott! Idag unnade jag mig även en lyxkaffe, och helt plötsligt har jag mer energi och glädje i kroppen. 
 
Är ni också i mer rörelse nu när det fina vädret tittar fram? Att ha börjat med mellanmål regelbundet i min kost har gjort det mycket lättare för mig att hålla mig borta från sockret. Har varit sockerfri i 14 dagar nu och känner inget behov av det på samma sätt. Hade dessutom bara en Loka på bion i lördags(!). Stolt! Jag är en riktigt socker-gris och det gör det inte lättare att jobba på ett äldreboende där sötsakerna är lättillgängliga ;)
 
Hursomhaver tänkte jag lista lite tips på enkla och goda mellanmål, har ni fler så tipsa gärna mig!
 
 



Caroline

Det ser jättegott ut. :)

Bella

Så bra tips!


Kom ihåg mig?