Botaniska trädgården, Lund.

| Dagligen
 
 
Idag hamnade vi i en blomstrande trädgård. När båda är lediga är det roligt att hitta på något som inte kräver alldeles för mycket engangemang eller planering, så dagens tur till Botaniska trädgård uppfyllde vår önskan av dagens "stora" aktivitet för dagen. Alltså är vi redan hemma och har redan avverkat en timmes promenad i trädgården och plocksallad till lunch ute i Lomma vid stranden. 
 
Vi båda uppskattar sådant här, att göra småsaker som att promenera bland grönska, ta en lunch vid stranden (som vi även gjorde fast i Lomma..) eller bara en kort promenad här hemma. Dessutom älskar vi båda fotografera och det är ju roligt med naturmotiv. Mycket utav bilderna som har hamnat här på bloggen det senaste är dessutom från S samsung kamera då jag tycker den får ypperligt bra bilder. Klara och fina färger! Har tänkt mig köpa en liten kompaktsystemkamera som får plats i mindre väskor, men efter jag fick låna kamera till New York fick jag dessvärre lite avsmak för det. Finns fler kameror på marknaden, jag vet, men det är en djungel även det..
 
 
 
 
 




Kom ihåg mig?