Kalasigt

| Dagligen
 
 

Kalaset är undan diskat och solen har nått vår stad. Ni önskade lite tips för tillställningar och vad man kan bjuda på, och visst ska ni få det. Ljuvligt med olika sorters tillställningar, eller vad tycker ni? 

 
Ett vinnande koncept som jag vet att mina gäster är det dära lilla extra. Detaljer är alltid a och o i det mesta, även så här. Kan det vara en så enkel sak som hembakat istället för köpta kakor, eller en doft i hemmet som gör det lilla extra. 
 
Idag bjöd vi på hallonpaj med havre i smuldegen med vaniljsås, kladdkaka med grädde, nutella muffins, sockerkaka med citronsmak och givetvis frukt och bär i form av jordgubbar, blåbär, vindruvor och melon. Färgerna är tilltalande, lockar ögat och smakar ljuvligt tillsammans med allt det söta. 
 
 
 
 

Jag själv uppskattar när det är fint uppdukat och stationerat på något bord eller så. Idag använde vi oss av vårt köksbord som är i perfekt höjd men aningen litet. Gick superbra då vi inte hade sådär supermycket att bjuda på. När jag hade brunchen blev det köksbänken, dock aningen trångt med sakerna. Valde istället att placera kaffekopparna med servett i örat på dem på köksbänken idag, även assietterna då de var nära kaffet. Lyckat!

Kalaset blev minst sagt uppskattat för alla, framför allt födelsedagsbarnet. 
 
Nu blir det promenad och sedan kör vi mot Lund för middag



Caroline

Så mycket gott och fint uppdukat. :)

Caroline

Så mycket gott och fint uppdukat. :)


Kom ihåg mig?