Fredagskänsla

| Dagligen
En ledig fredag är mer än välkommen! Och framför allt när det är veckans enda lediga dag och ja, det är fredag. Å även om jag är ledig och det vore så underbart att få sova ut så har jag varit vaken med tuppen även idag. När man jobbar mycket, och som mig - varannan morgon och varannan kväll - så hinner man knappt med livet. Eller ja, så dramatiskt är det inte. Men man vill hinna med så mycket som möjligt och det inkluderar att träffa vänner, bra mat, träna,  kvalitetstid med fästmannen, ta hand om hemmet och ta hand om sig själv. Det pusslet är ganska svårt, tycker jag. Och allting går inte alltid ihop - men det handlar om prioritering. Att träna med en vän eller fästmannen (som jag strax ska iväg och göra) så får man två i ett. Det är ju faktiskt lite lyxigt, om ni frågar mig. 
 
Nu babblar jag på här känner jag. Men en sak måste jag få berätta! Sedan jag lämnade iPhone 7 och gick över till Samsung S8 (mycket bättre kamera), så har jag inklusive Simons familj blivit mer aktiva. Och hur undrar ni då? Jo, för Samsung har Samsung Health app som dels räknar steg och där kan man öven köra utmaningar med andra med appen. Så just nu utmanar svärmor mig i att vem utav oss två kan gå 50000 steg först. Alla är verkligen på hugget. Rolig grej och parantes.
 
 
Trots mycket jobb och dylikt, så har vi hunnit pyssla lite här hemma. Bland våra nära och kära, så vet dem att vi älskar led lampor - och de har vi satt upp lite nya i hemmet. Dels runt detta metallnät som vi har i hallen. Bilder från Paris och New York pryder just nu den. Vi har även satt belysning i vårt vitrinskåp i vardagsrummet, som blev så bra! 
 
Nej, nu ska jag sluta skriva så här osammanhängande och klottrigt. Det är dags att fixa med tvätten och sedan bege sig till gymmet. Blir kvalitetstid med Sandra och hennes dotter där. I eftermiddag blir det fika med Linda innan det är bröllopsplanering och annat mysigt med fästmannen. 



Longevity - en blogg om hälsa

Trevlig fredag, jag är också ledig idag.


Kom ihåg mig?