Min hörna

| Inredning
Här sitter jag oftast och bloggar, min såkallade blogghörna.
 
Tänk vilket väder som vi fick vakna upp till här i Skåne idag. Ljuvligt! Och som många av er redan vet, så har jag svårt att ligga kvar i sängen och är mer än gärna i fullgång redan på morgonen. Denna veckan har nämligen börjat med 15 kilometers promenad, varav 7 km var tillsammans med Sandra och hennes dotter. Har även hunnit storhandla och lite så. Kroppen är ganska tömd på energi redan, men det är en skön känsla. Så medan jag samlar energi för lite städning och matlådes-lagning, så bloggar jag.
 
Idag tänkte jag nämligen visa min lilla blogghörna som jag till stora delar är nöjd med och andra inte. Ni vet ju hur det är, man vill alltid förändra. Just min hörna är väldigt simpel och ljus, för att kunna ändra och göra om efter tycke och smak. Gillar inte när det blir för mycket eller för plåttrigt, då får jag lite smått panik. Det ska kännas fräscht och lätt tillgängligt. 
 
 
 
Vi införskaffade detta skrivbordet från Ikea när Simon hade sin stora dator här. Men så sålde han den, då han inte längre spelade och ja, vad nu killar gör. Så högtalarna blev kvar, och min (nu: vår) macbook air har fått ta över platsen. Och utöver datorn tycker jag det är himla svårt att dekorera detta lilla skrivbord. Jag vet att det finns supermycket fint på Lagerhaus, Ikea och Hemtex som man kan ha här, men inget som faller mig i smaken. 
 
Vid sidan om skrivbordet har vi en liten steghylla som Simon tog med sig när vi flyttade ihop. Och även den tycker jag är lite svår att dekorera, då jag är väldigt anti plåtterhet, haha. Men det börjar nog att arta sig även där, lite smått i alla fall. Det finns mycket boxar och dylikt som man kan använda till inredning. Vill själv införskaffa mig en, där jag kan lägga inbjudningskort, julkort och diverse som man fått under åren. Samla de på en fin plats.
 
 
 
I hyllan har vi bland annat detta. Lite ljushållare i blått, som är en accent färg i inredningen, kaktusar, smyckesboxar, monument från Paris och en Louis Vuitton box. Har även lite böcker och andra detaljer i hyllan som betyder lite extra för oss två. Så det känns bra. Försöker verkligen med hela mitt hjärta att inreda lite mer manligt, men hur lyckas man med det?
 
 



mammatillmirakel.blogg.se

Oj vilken mysig liten hörna ♡


Kom ihåg mig?