Låt oss tala bröllop

| Bröllop

För var dag som går så kommer vi allt närmre den stora dagen. Det är lite svårt att förstå och att ta in, för samtidigt som man planerar och drömmer om dagen - så lever man ju fantiskt nu. Och just nu är det ärligt lite deppigt i mitt huvud trots att mycket händer.


Nu närmar vi oss slutet av oktober och det är mycket som händer. Jag har bland annat tappat min dyrbara förlovningsring, som jag såklart har varit väldigt, otroligt, ledsen över. Detta gjorde jag i helgen på jobb och har sedan dess även blivit krasslig igen. För mycket känslor som bröt ner mitt immunförsvar, antar jag. Men lyckligtvis så fann mina kollegor den och jag har lärt mig en läxa. Svårt när man jobbar inom vården. Så, den är tillbaka och förkyldningen kan försvinna, eller hur?

Annars på bröllopsfronten så står det väl lite stilla. Min klänning hänger som sagt i garderoben och glänser. Den känslan är obeskrivlig och det är ju tur det. Ingångsmusiken till vår vigsel är bestämd. Vi har även hittat klädsel till min blivande man. Och lite smått och gott. För ytterligare kan vi inte göra just nu. Mat och efterrätten är förbokad, drycken ska vi köpa i Tyskland och ha en natt på hotell när vi gör det i vår. Jag kommer åka iväg med brudtärnorna en helg i mars. Ja, det är väl så det ser ut nu.

Det som händer desto mer är inspirationssökning på intranätet. Visst är bilderna i kollaget helt fantastiska? Klurar lite på buketten till både mig och tärnorna, organiserat kaos eller vad passar vår dag? Mer om det i ett annat inlägg.





Kom ihåg mig?