Goal digger

| Dagligen
 
Det är måndag, tror ingen kan undgå det, och nya riktiga tag som gäller! Snart befinner vi oss mitten av september (hur snabbt går det inte?) och jag känner mig verkligen redo för en höst med nya mål, nya tag och flera nya kapitel som ska skapas! 
 
För mig har hösten alltid varit som en nystart och det är inget undantag denna hösten. Förr började man alltid i en ny årskull när hösten trädde i kraft, man var mindre liten för varje höst som kom och det är väl på samma sätt fortfarande? Men med andra förutsättningar, lite klokare och andra visioner. Hur som haver, nämnde det lite i förra inlägget att jag sätter upp veckomål, men även halvårsmål och årsmål. För mig är det viktigt att ha något att sträva efter för att inte tappa stinget och bli rastlös. Och hösten är då jag ofta skriver nya mål eller uppdatera dem som skrevs i början av året.
 
Mina mål nu handlar mycket om det hälsosamma tänket och hitta en balans i allt vad det heter. Alltifrån kost, träning, mentala pauser och framtidsvisioner. För mig är det jätteviktigt att göra saker för både kropp och själ som gör mig lite lyckligare och mer tillfredställd med livet. Det går alltid att utveckla sina mål och höja ribban ytterligare när tiden tillåter det. Och just nu blickar jag mot vårt bröllop och allt det handlar om. 
 
Jag tycker mål är en härlig morot när det gäller både det personliga och livskarriär, men förstår även att vi har olika förutsättningar och olika visioner som vi strävar att leva efter. Under en bra tid har jag varit lite lost i vad jag vill göra och få ut av mitt liv, för vad hindrar egentligen en till allt? Ingenting, utan det är ens driv och vilja. Vill man inte, så kan man inte - rätt enkelt va? Men som sagt, jag har varit lite lost och det är acceptabelt, för vi är bara människor. Så under senaste veckorna har jag återigen börjat med min mentalträning som vi körde mycket under gymnasiet och det kan ändra mitt sett att se på saker, till det positiva, på ett så enkelt sätt. 
 
Vi har olika visioner och mål, vilka är dina? 
 
 



norrbotten emma

ha en bra dag

kramizz


Kom ihåg mig?