Sockerfria chokladbollar

| Livsstil
Är ni också sockerfria? Jag gillar att rensa ut kroppen, återfå kontroll och fylla på bra och nyttig energi i form av bra vitaminer och proteiner. Emellanåt väljer jag därmed att gå in en sockerfri-period och öka alla andra intag lite extra. Och lite extra motiverande är det när bröllopet kommer med stormsteg mot oss. 
 
Hur som helst så ser man över allt på sociala medier om sockerfria godsaker som komplement mot de onyttiga godsakerna som det finns en uppsjö av. Min stora craving just nu är broccoli, och det är kanske inte snackset man vill knapra på över en kopp te, haha. Men annars väldigt gott och nyttigt! Så.. jag googlade på dem där sockerfria chokladbollarna som "alla" andra också har lagt ut på. I stället för dadlar och sötningsmedel, som jag varken gillar eller föredrar, så hittade jag ett recept med grundbas av keso. Ja, ni läste rätt. Detta receptet innehöll även sötningsmedel och det är jag dessvärre emot. Eller ja, jag ersätter inte socker rent av så utan kan dricka cola zero och en och annan nocco. Så jag hoppade helt enkelt över den biten, och jag måste säga att dem blev riktigt goda ändå. Även väldigt mättade!
 
- en burk keso som mixas.
- 3/4 dl havregryn
- två matskedar kako
sötningsmedel för dem som vill ha
Fast jag använde mig utav några droppar honung - blir för salt annars..
 
Blanda ihop och rulla i kokos. Kyl i 15 minuter.
Njut till en kopp te i soffan..
 
 




Kom ihåg mig?