Blombud

| Dagligen
Ännu en dag som vi får vakna upp till solsken och fågelkvitter. Vi blir bortskämda med den lyxen nu, men vi klagar inte, eller hur? Jag upplever att det ger en lite extra energi trots att kroppen är slut efter många arbetspass efter varandra. Vi inom vården är "bortskämda" med att vara lediga mitt i veckan och dylikt, så när man har jobbat mer än tre till fyra dagar i rad så är man trött.
 
I måndags fick jag dock något väldigt uppiggande, ett blombud. Min fina och bästa vän Amanda (tärna) skickade den vackraste blombuketten till mig. Och den känslan av uppvaktning är obeskrivlig. Buketten pryder den nya favorit vasen från Cervera och gör sig fint på vårt nya soffbord. 
 
Jag måste nypa mig i armen flera gånger per dag, känner jag. Att ett hem kan kännas så hemma direkt så fort man satte sina fötter här. Även att ens möbler blev ännu bättre i detta hemmet. Det finns så mycket känslor med denna flytten och jag kan rakt från hjärtat säga att det var det bästa som hänt mig. Vårt hem får mig att må otroligt bra.
 
 
Idag halvligger jag i soffan och dricker mängder av kaffe. Är som sagt väldigt trött i kropp och huvud. Tur är att jag är långledig från och med imorgon. Och då ska jag ut och äta sushi med mina kollegor på kvällen. Dessutom inväntar jag en leverans med våra nya köksstolar, som förhoppningsvis dyker upp nu innan jag måste bege mig mot tåget. 



Hanna Karlsson

Vad fint att få blombud! Buketten är verkligen fin.


Kom ihåg mig?